2018-05 BOTSWANA

Onze reisroute :    en de link naar onze reisblog en ons ALBELLI-fotoboek :

We startten aan de Victoria Falls, de watervallen van de Zambezi-rivier in Zimbabwe, "Mosi-oa-Tunya" (Letterlijk vertaald: de rook die dondert), 1.708m breed en 100m hoog.

nadien bij valavond een boottochtje op de Zambezi-rivier en de eerste wilde dieren in het vizier, "nijlpaarden" !

Door de Caprivi-strook in Namibië westwaards richting de "Okavango"-rivier. Eerste halte in Camp Kwando aan de gelijknamige rivier die verder stroomafwaarts overgaat in de Chobe-rivier waar we later tijdens de trip nog komen.

Net vóór de grens met Botswana rijden we nog door Mahango National Park

Eerste halte in de Okavango Delta is "Guma Lagoon Lodge", te bereiken vanaf Etsha13 waar een "mokoro"-trip gepland is.

In Maun nemen we een vliegtuigje om de delta ook vanuit de lucht te kunnen aanschouwen : fantastisch !

En dan gaat het richting "Moremi Game reserve" waar we logeren in een "unfenced" tentenkamp. De dieren kunnen er vrij doorheen wandelen. Bij het ontbijt is dat een kudde zebra's en de volgende nacht horen we olifanten : af en toe hun "trompetten" en voortdurend gekraak van takken. We zijn dus klaar voor een volgende 'game drive'.

's middags telkens picnic:

en de volgende dag trekken we richting de Khwai-regio waar we o.a. wilde honden ('painted dogs') vinden, whaaw!

We trekken verder naar NATA over niet zo'n goeie Botswaanse wegen

ook een Baobab behoort tot de bezienswaardigheden

Hier rijden we door de Makgadikgadi pans, een immense zoutvlakte die deze tijd van het jaar echter grotendeels onder water staat.

Volgende halte is Kasane aan de Chobe rivier waar we logeren in de heel mooie Chobe Marine Lodge. Van hieruit gaan we op "early morning game drive" op zoek naar leeuwen en luipaarden (deze laatste houden zich echter verborgen)

Tussendoor tijd om het lokale (souvenir-)marktje van Kasane eens te bezoeken

en in de namiddag maken we een boottocht op de rivier

Laatste etappe van deze reis is het Hwange National Park in Zimbabwe. Onderweg nog een korte stop in het stadje Hwange.

We logeren er in het tentenkamp "Elephants Eye", onverwacht heel luxueus en heel lekker eten, een aanrader !

De laatste 'game drive' gaat het NP binnen :

En het zit er alweer op, maar het was andermaal een fantastische ervaring. Euh, hebben we dat bij andere reizen ook al niet gezegd. Nog wat napraten aan de "Boma" en dan terug het vliegtuig op.